!function(f,b,e,v,n,t,s){if(f.fbq)return;n=f.fbq=function(){n.callMethod? n.callMethod.apply(n,arguments):n.queue.push(arguments)};if(!f._fbq)f._fbq=n; n.push=n;n.loaded=!0;n.version='2.0';n.queue=[];t=b.createElement(e);t.async=!0; t.src=v;s=b.getElementsByTagName(e)[0];s.parentNode.insertBefore(t,s)}(window, document,'script','https://connect.facebook.net/en_US/fbevents.js'); fbq('init', '2014454605448880'); // Insert your pixel ID here. fbq('track', 'PageView'); $(window).on('load', function() { var _dcq = _dcq || []; var _dcs = _dcs || {}; _dcs.account = '8209758'; (function() { var dc = document.createElement('script'); dc.type = 'text/javascript'; dc.async = true; dc.src = '//tag.getdrip.com/8209758.js'; var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(dc, s); })(); });

Vinteren er også hyttetid

Det er mange som tilbringer tid på hyttene sine her i Østfold også på vinteren. Monsternetts hytteabonnement kan åpnes om vinteren, noe mange har oppdaget og gleder seg over.

– Det er ikke lenger slik at folk kun bruker hyttene sine i påsken, i sommerferien og bare i den lyse årstiden. Vi har mange kunder på holmer og øyer, i skog og mark her i Østfold, som bruker hytta hele året.

– Enkelte velger av den grunn vårt helårsabonnement Privat , mens andre går for abonnementet Hytte , og felles for de to abonnementene er fri nedlasting av data uten kvoter, og varierte hastigheter etter eget ønske, sier Monsternetts Vegard Svanberg.

Han forteller at året 2020 har vært spesielt også for Monsternett knyttet til pandemien, og at dette har ført til stor pågang og utvidelse av kapasiteten.

– At grensene ble stengt i Europa, til og med over til vår blågule nabo Sverige, førte til at mange havnet på hyttene sine i år. Dessuten var det flere generasjoner samtidig på hyttene enn vanlig, og dermed også flere som brukte digitale enheter.

– Vi fikk et eksplosjonsartet salg, ventelister og et akutt behov for å forsterke vårt eget bredbåndsnett, for å kunne møte den enorme pågangen best mulig, sier han.

Slik det antydes fra politisk hold og fra eksperthold ser ut til kan Covid19-utfordringene kommer til å vedvare i lang tid framover, og dermed kan det være smart å tenke på hyttesommeren 2021, hva angår trådløst bredbånd fra Monsternett.

– Vi oppfordrer hvert eneste år folk til å velge et annet tidspunkt enn fellesferien, for å få montert hytteabonnement. Da unngår man oftest all kø, og dermed er bredbåndet klart til bruk, når sommersesongen kommer og de fleste vil på hytta, sier Vegard.

Les også: Høyt og lavt med et smil rundt munnen

Artikkelen fortsetter under bildet.


Min Side er en enkel måte å koble seg til abonnementet på, både mens man er på hytta og hjemme.

Mange spørsmål om oppkobling til hytteabonnementet

– I disse dager, når høsten kommer og folk vil til en snøfri hytte for å kose seg, får vi mange spørsmål om hvordan man skal koble seg til Internett. Det er to måter å gjøre dette på, og begge er veldig kurante, får vi tilbakemeldinger på.

– Det er svært enkelt å koble seg til "Min Side", der du foruten å kunne koble deg opp til Internett for hytta, også får full innsikt i egne fakturaer og du kan endre kontaktopplysninger, kjøpe flere "klipp" og mye annet, sier Vegard.

Fotsatt er også opplegget for å logge seg inn på bredbåndet mens man er på hytta via SMS oppe og går, så det er to muligheter for oppkobling og bruk av Internett på hytta med Monsternett-abonnement.

For å få tilgang til Min Side (lenke lagt inn her) og da må du ha kundenummeret ditt for hånden. Dette nummeret finner du på din siste faktura eller ved å ta kontakt med oss.

Monsternett har også den gamle måten å åpne hytteabonnement på via SMS , og da kreves det at du er på hytta, når åpningen finner sted.

– På denne tiden av året passer det fint å planlegge for vinter. Vi har derfor også en hel del spørsmål knyttet til Hytte Pluss . De som har et ordinært hytteabonnement velger i mange tilfeller å skaffe seg Hytte Pluss , for da kan de styre "hytta varm-funksjon", alarm eller kameraovervåkning via Internett.

– Uansett  om du er ute etter å få etablert Min Side eller Hytte Pluss vil vi anbefale deg å ta kontakt med oss snarest, sier Vegard.

Har du flere spørsmål om tekstmeldinger, Hytte Pluss eller annet tar du gjerne kontakt med oss på telefon 69 70 18 00, eller send oss en mail til info@monsternett.no så skal vi hjelpe deg.

Les også: Hvor finner jeg mine passord?

Artikkelen fortsetter under bildet.

"Fire på topp-listen" over henvendelser til Monsternetts kundeservice - her er noen tips til "hjelp til selvhjelp"

1. Noen har rengjort i huset kanskje og kommet bort i strømtilførselen til antenna

Det er fort gjort å komme bort i en ledning, som kanskje allerede sitter litt løst, når man for eksempel støvsuger. Da sklir stikkontakten eller datapluggen ut av antenne, ruter, PC eller annet utstyr og du tror at bredbåndssignalene har blitt borte. Sånn er det som regel aldri.

Ofte opplever Monsternett at antennen hos deg ikke er på nett, når du kontakter oss, og det enkleste du gjør er å kikke etter om kontaktene sitter i enhetene.

Andre ganger hender det at kontakten ikke er koblet inn i riktig port på strømtilførselen til antennen.

2. Restart

I andre tilfeller kan det være at nettet ikke fungerer for deg, men Monsternett har allikevel kontakt med din antenne.

Det som kan hjelpe i en slik situasjon er å koble kontakten til strømtilførselen for antenna ut og deretter inn igjen.

Dermed restarter du enheten, og i de aller fleste tilfeller vil du oppleve at det fungerer like godt som før.

3. Koble til med forskjellige enheter

I noen tilfeller kan det være at kunden ikke har Internett, og du har forsøkt å få orden på dette med den samme PCen flere ganger.

Det som kan være lurt da er å prøve og koble til nettverket med en annen dataenhet. Da kan du enkelt sjekke om problemet ligger  i ruteren eller om det er din egen PC det er en feil på.

I disse tilfellene kan kunden enten restarte PC eller slette nettverket og forsøke og koble seg på igjen. Som regel kan man også nullstille nettverksinnstillinger på PCen, men så langt er det sjelden man behøver å gå.

Dersom problemet viser seg å ligge i ruteren erstatter Monsternett den som hovedregel.

4. Kontakt med antennen, men ikke med Internett

Noen ganger hender det at Monsternett har kontakt med din antenne, men kunden har fortsatt ikke tilgang til Internett.

Det som kan være tilfelle er at kunden kan ha gjort som nevnt over i tilfelle nummer 1, altså kommet bort i en kontakt eller dataledning under rengjøring.

Kanskje har du koblet ut/ løsnet kontakten som står i den blå porten på ruteren.

I den blå porten er Internettkabelen fra antenna plugget inn slik at ruteren blir forsynt med Internett. Det kan være fort gjort at kunden plasserer denne kabelen feil slik at ruteren ikke mottar Internett, hvis den har falt ut og du skal sette den tilbake.

Man vil kunne oppdage dette fort, da det kun finnes en blå port og to eller flere gule porter i en ruter. I et slik tilfelle kan også problemet være at man kun trenger og restarte ruteren.

Likte du det du leste?

Legg inn navnet og epostadressen din, så blir du varslet når neste artikkel er ute

Få varsel når nye bloggposter er ute!

Noe du lurer på?

Har du spørsmål, kommentarer eller noe annet du lurer på? Send oss en melding i dette skjemaet:

Ta kontakt:

Navn

Forespørselstype

Epostadresse

Melding

Likte du det du leste?

Legg inn navnet og epostadressen din, så blir du varslet når neste artikkel er ute