Skal du på hytta i vinter?
Hyttebredbånd fra Monsternett er et populært abonnement som gir åpent nett i perioden 1.april til ut uke 41 og stengt nett den resterende tiden.
I stengeperioden kan nettet åpnes inntil 30 dager ved bruk av klipp. Disse 30 klippene er inkludert i abonnementet ditt og brukes når du ønsker det. Du kan velge å aktivere så mange eller så få klipp du ønsker av gangen. Hvert klipp gir nett i 24 timer.
Les mer om hytteabonnement her .
Min Side
Mange lurer på hvordan de benytter seg av disse klippene sier Monsternetts Heidi Svanberg og forklarer at det finnes to forskjellige måter å gjøre dette på. Den første er å registrere deg på Min Side , ved å benytte kundenummeret og mobilnummeret ditt. Kundenummeret finnner du på fakturaen din. Du vil få tilsendt en kode på sms som du skal bruke til å fullføre registreringen.
Dersom du allerede har registrert deg på Min side kan du logge inn her .
Slik ser Min Side ut når du har logget inn. I tillegg til å kunne åpne klipp og kjøpe ekstra klipp har Min Side en rekke andre nyttige funksjoner. Du kan se og endre adresse, mobilnummer og epost og få oversikt over fakturaene dine og abonnementene dine.
SMS-løsning
Monsternett tilbyr også kundene sine å åpne klipp via sms-løsning. Dette gjøres på følgende måte:
1. Når du er fremme på hytta sørg for at antenna og router har strøm. Gå inn på hytte.monsternett.no via det trådløse nettverket du har på hytta.
2. På hytte.monsternett.no vil man finne en unik kode som sendes til Monsternett i en tekstmelding. Denne koden trenger du ikke ta vare på, for du får en ny for hver gang.
3. Så får du valget om du vil åpne hytteabonnementet i et eller flere døgn. Tekstmeldingen sendes til 1963.
4. Man får en tekstmelding med en bekreftelse i retur fra Monsternett med en saldo for hvor mange klipp man har igjen. Deretter er nettet åpent.
Vil du ha nett på hytta året rundt?
Da er kanskje et helårsabonnement noe for deg? Dette er et vanlig abonnement uten en stengeperiode og er derfor tilgjengelig året rundt. Mange hytteeiere bruker hytta mye på vinterstid også og de vil gjerne ha nettet tilgjengelig hele tiden, sier Heidi. Det er fullt mulig å bestille et av våre «privat» abonnement til hytta. Dette kan gjøres her eller ved å ta kontakt med oss på telefon 69 70 18 00.
Hvis du allerede har hytteabonnement og ønsker helårsabonnement så bare ringer du oss på telefon 69 70 18 00 eller skriver til oss på nettsidene våre , så hjelper vi deg raskt og enkelt med det, forklarer Heidi.