Lurer du på noe – bare spør!
Monsternetts kundeservice kan nås på flere måter, og som mange har oppdaget er det rimelig fleksible åpningstider for kundeservice, og slik skal det fortsatt være.
Monsternett leverer bredbånd til privat-, hytte- og bedriftsmarkedet i Halden, Fredrikstad, Hvaler, Sarpsborg og tilstøtende områder.
I all hovedsak velger kundene trådløst bredbånd, helt uten omfattende grave- og vedlikeholdsutfordringer tilknyttet, mens det i enkelte områder tilbys fiber.
– I løpet av et år kommer det mange henvendelser til oss, og vi prater med alle som tar kontakt. Dels gjelder spørsmålene noe rundt bredbånd og utstyr, det gjelder hvor raskt vi kan montere, priser og noen ganger om hvilke områder vi dekker i Østfold, sier Heidi Svanberg hos Monsternett.
– Mye av dette finner man på våre nettsider, og da kan man selv se hva vi har av svar på de samme spørsmålene folk vil stille, og vi har også « hjelp til selvhjelp ».
– Dette siste med selvhjelp kommer til nytte, når man mener det er noe feil på Internett, bredbånd eller utstyr, mens det oftest er mye enklere utfordringer det dreier seg om – type en løs ledning til din PC for eksempel, sier Heidi og legger til:
– Men sitter du helt fast, så vil vi gjerne at du ringer oss eller tar kontakt via vår Facebookside , slik at vi løser opp i det du lurer på jo før jo heller.
Les også:
*
Monsternetts
kundeservice:
Hjelp
til
selvhjelp
*
Hvor finner jeg passordet?
*
– Kable så mye du kan hjemme!
Artikkelen fortsetter under video
Hvor lang leveringstid er det?
– Normalt er leveringstiden rundt en uke. I travlere perioder kan leveringstiden bli 2-3 uker. Spesielt i tiden på våren og perioden før jul kan det være hektisk. Derfor oppfordrer vi for eksempel hyttefolket til å bestille montering av utstyr vinter og tidlig vår, for erfaringene våre er at det blir et rush midt på sommeren, forteller Heidi.
– Det er to alternativer for ekspressmontering: Ekspress Dag og Ekspress Uke. Førstnevnte gir deg nett innen 1-3 virkedager, mens sistnevnte garanterer levering innen en uke, sier hun.
– Normalt er installasjon inkludert og koster ikke noe ekstra. Selve jobben avtales med deg for tid og sted, og det hele er vanligvis over på en times tid. Montøren har med seg alt nødvendig utstyr, kabler og så videre, og kobler opp og får deg på nett uten at du betaler noe i tillegg, sier Heidi.
Les også:
*
Hva er god kundeservice for deg?
* Totalsummen avgjør om en bredbåndsleverandør er dyr eller billig
Artikkelen fortsetter under bildet
Med hytteabonnement får du et abonnement som er åpent fra april og til og med september.
I denne perioden bruker du nettet akkurat som vanlig. Det er heller ikke noen nedlastingsbegrensninger / datakvote.
Den store bredbåndsbløffen
Monsternett tilbyr ulike hastigheter for opp- og nedlastning, og spørsmålene Monsternetts kundeservice får kan noen ganger dreie seg om at hastighetene på noen av abonnementene virker lave kontra hva man for eksempel tilbys via fiber.
– Vi vil ikke falle konkurrentene våre i ryggen, men det er et faktum at mange av dem selger inn ekstremt høye hastigheter som ingen egentlig trenger. Så hvorfor betale mye for noe du ikke bruker?
– Når det er sagt jobber vi selvfølgelig alltid for å ha hastigheter som er gode nok for dagens krav, og vi oppgraderer nett og tjenester i takt med utviklingen, slik at du alltid skal ha bredbånd som virker skikkelig, forteller Heidi.
Hva angår hytte-bredbånd er Monsternett i en spesielt heldig stilling i Østfold, da fiber ikke er lagt ut til «holmer og skjær», de gamle fasttelefonikablene ikke vedlikeholdes og 4G-pakkene er dyre på data og mister farten etter et visst volum nedlastning.
Dette med at datapakkene via 4G mister farten er et fenomen mange opplever, særlig i feriene i hytteområder og på campingplasser.
Årsaken til at det er slik er at teleoperatørene ikke tar høyde for at mange mennesker skal bruke nettet samtidig i området. Dermed må flere dele på linjene og hastigheten går ned.
– Når vi bygger ut, sørger vi for at det er nok kapasitet til normal bruk hele året. Dermed legger vi inn nok kapasitet til at nettet skal ta unna trafikken også i travle perioder på året.
– Hos oss vil du derfor ikke oppleve at nettet står stille selv når mange bruker nettet samtidig. Etter rushet vi hadde fra de mange hyttebrukerne i fjor under «Covid19-sommeren» har vi bygget ut ytterligere for å møte enda en slik sommer på en forbedret måte, sier hun.
Les også:
*
Glad av god kundeservice
Artikkelen fortsetter under bildet
Små antenner og fri sikt
– Jeg vil helst ikke ha noe hull i veggen. Må det skrus i veggen eller kables inn?, hender det at folk spør oss om, sier Heidi og legger til:
– For å gi deg nett må vi montere en liten antenne utendørs og trekke en kabel inn i huset eller hytta. Nyere hus og hytter har ofte trekkerør som kan benyttes, slik at man ikke trenger å bore gjennom veggen.
– Montørene er svært erfarne og finner som regel løsninger som fungerer. Antenna må monteres slik at den har fri sikt til nærmeste sender, men utover det strekker vi oss langt for å dekke dine behov, sier hun.
Ta kontakt om du er usikker.
I det hele tatt er det mange som spør om mye, og nedenfor finner du lenker til Monsternetts tidligere artikler for visse temaer og til sider der spørsmålene dine (de fleste av dem i hvert fall) tidligere er forklart.
Her finner du lenker til andre relevante sider
Her kan du lese mer om Bredbånd privat
Her kan du lese mer om Hyttebredbånd
Her kan du lese mer om Bredbånd til bedrift
Kontakt oss her for Kundeservice
Her kan du lese Tilbakemeldinger fra kunder
Her finner du en oversikt over vanlige Spørsmål og svar