– Sommersesongen nærmer seg, tenk hyttebredbånd nå!
Monsternett har «100 prosent fornøyd-garanti» på sitt bredbånd, og det setter kundene pris på, forteller Heidi Svanberg, som møter mange av de fornøyde kundene via telefonen daglig.
Monsternett tilbyr trådløst bredbånd til hus samt trådløst bredbånd til hytter i Halden, Sarpsborg, Fredrikstad og Hvaler, og henvendelsene er mange i løpet av et år.
Det enkleste er ofte å sende en mail til Monsternett , ringe på telefon eller skrive via Facebook .
– Vi har også en meldingsfunksjon på nettsiden vår, og en «oppring-funksjon», der vi ringer deg opp ved neste anledning.
– Monsternett har mange fornøyde kunder, og det merker vi godt når vi er i kontakt med dem. Er det derimot noe man ikke er helt fornøyd med så vil vi gjerne høre fra deg, sier Heidi Svanberg.
Enkelt å få tak i Monsternett via telefon, epost og sosiale medier.
– Ingen spørsmål er for dumme
Når Heidi får spørsmålet hva god kundebehandling er for henne svarer hun:
– Det er å møte kunden der de er, og å være blid og imøtekommende.
Hun har jobbet med support i rundt åtte år og mener å kunne si at hun og øvrige på support har hørt «det meste» av spørsmål.
– Derfor har vi også mye kunnskap om det kundene lurer på. Vi er en stabil gjeng på jobb og vi fungerer også godt sammen internt. Det tror jeg smitter over på jobben vi gjør. Vi er kanskje ikke så store, men vi er ganske gode, sier hun.
Er det ting de ansatte på support der og da ikke kan gi svar på finner de raskt ut av det, og gir kunden et utfyllende svar.
– De som ringer skal være trygge på at de møter en som er blid, løsningsorientert og har mye kunnskap. Ingen spørsmål er for dumme, sier Heidi.
Påsken nærmer seg – bestill trådløst hytteabonnement nå!
Monsternett får mange spørsmål om hvor i Østfold signalene fra sendermastene når fram og hvor fort bredbåndet går.
– Dekning og hastighet spørres det mye om
Mange av de som kontakter Monsternett er opptatt av hvor raskt bredbåndet fra Monsternett er.
– De som kontakter support er veldig opptatt av hastighet, og det er viktig fordi vi ønsker å matche en av våre hastigheter med kunden. Da trenger vi å kartlegge hva de bruker nettet til og finne en hastighet som passer dem.
– Mange blir overrasket over hvor "lite" de egentlig trenger. Derfor er det så bra vi har en «fornøyd-garanti», så de kan være trygge på at de blir fornøyde.
Forespørslene Heidi får dreier seg også om hvor Monsternett har dekning for sitt radiobaserte bredbånd, og hva kundene kan gjøre for å få dekning.
– De spør også om hva som skjer om de bestiller hos Monsternett og vi ikke har dekning likevel. Det er mange varianter av samme spørsmål, og jeg anbefaler at det første de må gjøre er å legge inn en bestilling.
– Jeg forstår det kan virke rart å bestille noe man kanskje ikke får. Målet er jo tross alt å få kunden montert. Det er det som er normalen. Men skulle det være at det ikke er dekning, så gir bestillingene godt grunnlag ved en utbygging på et senere tidspunkt for eksempel, sier Heidi og tillegger:
– Vi har jo ikke tenkt å gi oss nå, og vi leter stadig etter gode områder for utbygging av sendere. Hvis det i et område er mye interesse vektlegges det mest.
Få bredbånd på hytta - Bestill i dag!
– Her er det dekning, sier en glad Anders Remi Rusten hos Monsternett. Han jakter opp hytter og hytteområder langs kysten, i skog og mark, som kan få inn Monsternetts trådløse bredbånd.
Så snart Monsternett har en bestilling inne fra en potensiell kunde vil en montør se i kartet.
– Det gir en foreløpig indikasjon på om det kan gå an å få vårt bredbånd eller ikke. Så vil montøren ta kontakt for en befaring og en eventuell montering. Hos veldig mange går det helt fint. For andre kan det være litt mer kronglete. Vi gir oss ikke!
Monsternetts montører ser etter alternativer på ditt bosted, for å kunne sette opp en mottakerantenne.
– Er det noe sted fra tomta, huset eller garasjen som har fri sikt til vår sendermast? Er det helt åpenbart at det ikke vil gå, så returnerer vi igjen uten at det er montert noe, og da har det ikke kostet kunden en krone, forteller Heidi.
Flere og flere spør også om dekning inne i huset.
– De har tidligere erfaringer med ulikt utstyr og er klare på at de vil ha en ekstra router kablet med en gang. Eller de vurderer en extender allerede ved bestilling, for å forbedre dekningen i huset.
– Jeg synes montørene håndterer dette veldig bra. Det hender vi er innom en gang eller to etter montering for å småjustere. Nettet vårt skal funke, og være slik at man ikke tenker over det i det daglige, sier hun.
Les også: Petter Smart-løsning hos Kasim på Fagerholt i Halden
Send oss en epost og spør om montering av trådløs bredbånd
Tiden flyr, og snart er sommeren her. Da er det et rush av henvendelser til Monsternett fra kunder som ønsker seg trådløst bredbånd til hytta .
– Ferietiden nærmer seg – tenk hyttebredbånd nå
Det er ofte et rush på våren og forsommeren, og i fjor doblet antallet monteringer seg for Monsternetts hyttebredbånd i forhold til 2016.
Før hyttesesongen 2018 har Monsternett utvidet kapasiteten på Hvaler med to nye sendermaster, som vil nå frem til flere hundre hytter i skjærgården med raskt bredbånd – helt kvotefritt.
I år kommer påsken allerede i slutten av mars, og det kan være lurt å tenke «ferie på sommerhytta» mens det er blått på gradestokken.
– Bestill så snart du vet du vil bruke Monsternett. Det er ingenting å lure på. Noen tror at de må ha alt klart før de bestiller, for de tror de ikke har kontroll over når vi kommer. Eller at de må betale fra bestillingsdato.
– Hos oss er det er kunden som bestemmer. Etter bestillingen avtaler vi en tid for montering, og man blir ikke fakturert for noe ekstra. Det er monteringsdato som gjelder. Så man kan trygt bestille og vente med monteringen til hytta er klar for sesongen, forteller hun.
Raskt og stabilt bredbånd finner du hos Monsternett.