Halden-firmaer sikrer dine datatjenester med samarbeid
GP-Gruppen, Datatjenesten og Monsternett innleder et nært samarbeid for å sikre sine kunder under coronavirus-utbruddet.
Stadig flere smittes av Corona-viruset i Norge, og myndighetene har innført mange og inngripende tiltak for å begrense utbredelsen.
Mange sitter nå i karantene, og hjemmekontorløsninger blir tatt i bruk av flere og flere.
– Det har de siste dagene blitt synliggjort hvor viktig det er at dataløsningene fungerer og at mobil- og bredbåndsnettet er oppe og går. Uten det ville situasjonen ha vært langt alvorligere, heter det i en pressemelding tirsdag 17. mars fra GP-Gruppen, Datatjenesten og Monsternett.
Les også: Monsternett innfører Corona-restriksjoner på besøk
Tettere samarbeid for å sikre kundene
– Det er selvsagt ytterst viktig at dette fortsetter å fungere framover. Selv om alt fungerer hos oss i dag, er våre selskap selvsagt også selv i en sårbar situasjon, heter det fra de tre selskapene og som fortsetter med:
– Nå er det tid for samarbeid, og samarbeidsavtalen som er inngått mellom Datatjenesten, Monsternett og GPGruppen er for best mulig å sikre kundene av våre selskaper. Vi tar samfunnsansvar, og vi opplever at det vi gjør nå, er det eneste riktige.
I korthet sier avtalen at de tre selskapene vil stille ressurspersoner, utstyr og materiell tilgjengelig for hverandre dersom en av partene skulle få et behov og den/ de andre har tilgjengelig ressurser.
Krever en samfunnsdugnad
– Nå er det tid for samarbeid og en stor samfunnsdugnad. Nasjonal sikkerhetsmyndighet har minnet om at hjemmekontorordninger kan ha sikkerhetsutfordringer. Det er ingen grunn til å tro at noen ikke vil utnytte det mulighetsrommet som nå oppstår.
– Vi jobber sammen for å gi nødvendig veiledning, opplæring og hjelp, heter det i pressemeldingen som er undertegnet av Øystein Falch (GP-Gruppen AS), Jørn Fjeldvik (Datatjenesten AS) og Vegard Svanberg (Monsternett).
Monsternett innfører Corona-restriksjoner på besøk
Som følge av varselet fra norske myndigheter torsdag 12. mars og spredningen av Coronaviruset i Norge har Monsternett fra samme dato innført restriksjoner på besøk til våre kontorer i Violgata i Halden, samt endringer i vår kontakt med kundene.
Kontorene i Violgata i Halden stenges for besøk fra kunder.
De som trenger å komme i kontakt bes om å sende melding til kundeservice , sende epost på info@monsternett.no eller ringe oss på tlf. 69701800 .
Kunder som har behov for å hente eller levere utstyr blir det avtalt spesielle ordninger med i hvert enkelt tilfelle.
Les gjerne: Helsenorge.nos fakta og råd knyttet til Coronaviruset