– Bare kom med spørsmålene!
Det er Heidi og Helene du oftest treffer på, når du ringer Monsternett og vil spørre om noe. Ingen spørsmål er for dumme, så bare kom igjen med dem!
Så hva er det folk egentlig lurer på, når de ringer Monsternett for å spørre om bredbånd?
– Det er mye og mangt, sier Heidi Svanberg (t.v.) og Helene Sortland Myklebust, som du oftest møter på telefonen etter å ha ringt Monsternett.
Svært mange er opptatt av dette med "trådløst bredbånd" og hva det går ut på.
– Monsternett har satset på en teknologi der vi transporterer bredbåndssignaler via vår sentral i Halden og ut til de mange, mange senderpunktene og mastene vi har i Østfold. Når du ser en av våre master - eller når den "ser deg", da kan du være sikker på at du kan få raskt og stabilt bredbånd fra oss, sier Heidi og Helene.
En liten antenne settes på husveggen din, og den "snakker trådløst" med Monsternetts sendermast.
*Det er stabile signaler
*Det er god hastighet
*Det er ingen begrensninger i hvor mye du kan laste opp eller ned
– Akkurat dette med at det ikke er noen "datakvoter" er viktig for oss å få frem overfor kundene. Grunnen er at mange har brukt 4G eller lignende, for eksempel på hytta.
– Datapakken de har kjøpt brukes fort opp eller den kommer til et punkt, der den ikke har samme hastighet lenger. Slik er det ikke hos oss - her er det samme gode farten, og ingen databegrensninger overhodet, sier de to.
Les mer: Bestill raskt, stabilt bredbånd som virker i Østfold
Artikkelen fortsetter under bildet.
Monsternett leverer trådløst bredbånd til Halden, Sarpsborg, Hvaler, Fredrikstad og tilstøtende områder.
Bare bestill- du får ikke regning, hvis du ikke kan få bredbånd!
Kundene spør også om dette med dekningsområde?
– Ja, vi leverer trådløst bredbånd til Halden, Sarpsborg, Hvaler og Fredrikstad, samt tilstøtende områder. Vi leverer til bedrifter, private hjem og boliger og ikke minst leverer vi enormt mange bredbåndsløsninger til hyttefolk langs Østfoldkysten eller andre steder der det ikke er noen som har bygget ut løsninger for å ta imot bredbånd, sier Heidi.
– Så spør folk oss om vi har noe "dekningskart", og da svarer vi at det har vi ikke, men at du bare skal bestille fra oss på vår kontaktside , og så finner vi raskt ut om du er i et allerede godt utprøvd område for oss, med flere andre bredbåndskunder trådløst, eller om vi må finne en "Petter Smart-løsning" for deg.
– Atter andre ganger er det dessverre slik, at vi ikke i det hele tatt kan nå frem til deg med trådløse signaler. Boligen eller hytta di ligger kanskje bak et fjell eller nede i en dump, og den "frie sikten" mellom vår lille antenne hos deg på din husvegg, og vår sendermast er da ikke tilstede og du kan ikke få bredbånd.
– Men har du da bestilt, og vi senere finner ut at det er så mange bestillinger i ditt område at vi velger å sette opp senderutstyr i nærheten, ja da kontakter vi deg, for dine bestillingsdata ligger inne.
– Regning får du ikke selv om du bestiller, når du ikke kan få bredbånd, forteller Heidi og Helene.
Les også: – Fri sikt og du får Monsternetts bredbånd
Artikkelen fortsetter under bildet
Du får ikke regning fra Monsternett selv om du bestiller og vi slår fast at vi ikke kan levere til deg.
Gratis oppmontering og 30 dagers 100%-garanti
Når da Monsternett har slått fast at du kan få bredbånd, da avtales det en dato for montering og du og montøren bestemmer hvordan dette skal legges opp. Vi monterer hele året, sommer som vinter.
– Ja, har vi først fått på plass det at du har "fri sikt" til vår sendermast, så er du garantert raskt, stabilt bredbånd og helt uten kvoter av noe slag. Montøren kommer til deg, setter opp antenne, kobler ruter og gjør klar mobil og PC for deg, slik at du kan bruke nettet med en gang.
– Monteringen skjer smidig og raskt, og det er avgjørende for oss at du er fornøyd. Og for å være helt sikker på at du er fornøyd, så har vi lagt inn en "100 % fornøyd-garanti" for deg. Den gjelder i 30 dager etter at vi har montert opp utstyret. Er du ikke fornøyd i løpet av denne perioden fjerner vi utstyret og du får pengene tilbake.
Les mer: Bredbånd med garanti: Du blir 100 prosent fornøyd – eller får pengene tilbake
Artikkelen fortsetter under
BESTILL SLIK:
Ring oss på telefon
69 70 18 00
(8-16 på hverdager) eller ta
kontakt via kontaktskjema
eller
Facebook
Kundeservice skal være til for kundene!
Når du så har blitt kunde hos Monsternett får du rikelig med kundeservice om du skulle ha behov. Det vil si, Monsternett er kjent for å strekke seg langt for å besvare eventuelle henvendelser du måtte ha på Facebook, via mail og telefon, og de som har prøvd vet at det sitter kompetente mennesker for å svare deg.
– Du kommer rett til noen som kan svare deg, hvis du lurer på noe. Vi har ellers lagt ut flere artikler på vår blogg, som forteller litt om hva som kan ha skjedd, dersom du ikke har bredbånd eller det "hakker" og går dårlig hos deg. I de aller fleste tilfellene er det ikke bredbåndet til og fra deg det er noe med, men det er inne i huset hos deg.
– Vi anbefaler å ta en selvsjekk på ledninger til og fra datautstyr, ruter og antenneledningen til ruter og se om det er noe så enkelt som en løs ledning, før du kontakter vår kundeservice. Det er oftest der feilen ligger. Finner du ikke ut av det, så ta kontakt.
– Det er verdt å merke seg at det koster ikke noe å spørre hos Monsternett og å ta kontakt. Er det noe vi oppdager hos oss er en feil vi kan ta oss av, så løser vi det så fort som mulig enten ved at vi via datasystemet vårt overstyrer en feil eller vi sender avsted en montør, sier Heidi og Helene.
Legg også merke til Monsternett varsler straks vi registerer at noe har skjedd, hvis det er en teknisk feil som berører flere.
– Vi bruker Facebook, som vi vet mange har, og der legger vi forhåndsvarsler om tekniske oppdateringer og justeringer vi skal foreta. Det kan i noen tilfeller bety at du er uten Internett i noen minutter, og vi forsøker å utføre slikt arbeid mens folk sover.
– Andre ganger kan lynet ha slått ned eller det skjer noe annet uventet, som kan påvirke flere kunder. Da varsler vi på Facebook hvor feilen er, hvem som berøres, hva det gjelder og når du kan forvente få tilbake bredbåndet ditt igjen. Som regel går dette veldig smidig for seg.
Les også: Hvordan få best bredbånd inne og ute
Les også: Monsternetts kundeservice: Hjelp til selvhjelp
Artikkelen fortsetter under video
Naboen får, men ikke jeg!
– Litt tilbake til dette med "fri sikt" og bredbånd. Skulle det være slik at naboen din får trådløst bredbånd fra oss, men at din bolig ligger "kjelkete til" for våre signaler, hender det at vi kan videresende signaler fra din nabo til deg. Gode naboer hjelper hverandre, og vi hjelper til vi også, når vi blir spurt.
– For å si noe om antenner, så snakker vi om ulike størrelser og ulike typer, men i det alt vesentlige er våre antenner små og gjør lite av seg. De settes på husveggen for det meste, det strekkes en vanlig datakabel inn og der får du en ruter satt opp, som sender trådløse signaler.
– Skulle det da være slik at du har spesielle ønsker eller spesielle behov knyttet til å utvide det trådløse nettverket i huset eller til flere bygninger eller andre ting kan våre montører det meste om slikt, og du får som regel svar der og da, forteller Heidi og Helene.
Spørsmål og svar
- Hvor lang leveringstid er det?
- Hvor mye koster installasjonen?
- Vi har mobilt bredbånd nå, men kapasitet går kraftig ned på sommeren. Er det sånn hos dere også?
- Må det skrus i veggen eller kables inn? Jeg vil helst ikke ha noe hull i veggen.
- Andre spørsmål og svar
Kontaktopplysninger under bildet
Radiobaserte bredbåndssignaler fra Monsternett går raskt og uforstyrret over store avstander.
Lurer du på om du kan få trådløst bredbånd fra Monsternett - ta kontakt:
Monsternett AS er en bredbånds- og IT-leverandør i god vekst. Vi leverer Internettilgang (bredbånd) over radio og fiber til hus, bedrifter og hytter i Østfold, i tillegg til også å levere endel IT-tjenester og IT-løsninger til kunder i inn- og utland.
Monsternett har vært her siden 2003, og blitt bygget stein på stein. I dag er bedriften en trygg arbeidsplass for fornøyde og flinke ansatte, som jobber sammen i et tettvevet, godt arbeidsmiljø der alle tar vare på hverandre.
Arbeidsgiver: Monsternett AS
Adresse: Violgata 3A, 1776 Halden
Hjemmeside: https://monsternett.no
LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/monsternett-as/
Twitter: https://twitter.com/monsternett
Facebook: https://facebook.com/monsternett