Hyppigere oppdateringer og flere saker – tips og vinn!
Bloggen er under oppussing. Det vil snart bli flere nyheter og hyppigere oppdateringer, som forhåpentligvis både nåværende og nye lesere vil finne interessante. I den forbindelse ønsker Monsternett tilbakemeldinger på hva du vil lese om.
Monsternett, som ble etablert i 2003, har kontorer i Violgata i Halden der åtte ansatte sørger for levering av bredbånd og IT-tjenester til næringsliv og private.
Det trådløse bredbåndet Monsternett leverer er svært populært også blant hyttefolk langs Iddefjorden og ved kysten ellers. Det leveres nå trådløst bredbånd fra Monsternett til hytteeiere og andre i Halden, Sarpsborg, Fredrikstad og på Hvaler.
Løpende informasjon til både kunder og andre interesserte
– Blogging er et fint verktøy for å vise frem hva man gjør. Men utover å vise frem egne prosjekter og kompetanse, er det også et godt verktøy for å holde både kunder og andre interesserte oppdatert. Derfor vil vi gjerne ha tilbakemeldinger på hva folk vil høre om, forteller Vegard Svanberg i Monsternett (bildet).
Monsternett har også tidligere jobbet med blogging, som ga gode signaler tilbake fra leserne på hva de ønsket mer kunnskap og informasjon om.
– Kom med innspill!
– I bloggen bestemmer vi selv hvilke saker vi vil ha ut, og hvordan de skal pakkes inn. Dette må gjøres dels på lesernes og våre premisser, og innenfor vår nisje vil det være mange temaer som kan være relevante, både lokalt fra Halden og Østfold, om informasjonsteknologi og annet.
– Vi er åpne for tips, så bare kom med dem, sier Vegard og legger til:
– Blant de fem første tipsene vi får inn kommer vi til å trekke ut en vinner, som får et gavekort hos Clas Ohlson til 500 kroner.
Tips oss om hva du ønsker omtalt av saker og temaer i bloggen ved å legge igjen en kommentar under, eller å sende en epost til blogg@monsternett.no.
Bloggens historie
« B logg» er en forkortelse av ordene «web-logg», og var opprinnelig en form for personlig journal publisert på World Wide Web. Ordet «blogg» oppstod på 90-tallet.
S jangeren ble fra starten av beskrevet som «en slags dagbok på nett», iblandet skolestil, brev og fotoalbum.
D e første bloggene bestod stort sett av lenkesamlinger, men utviklet seg raskt til å bli langt mer personlige, og senere kommersielle.
B logger varierer i uttrykk, design og tiltenkt målgruppe fra de enkleste og mest private betraktninger til seriøse journalistiske publikasjoner. Noen omhandler primært teknologiske temaer, og fungerer nærmest som fagpublikasjoner innen spesielle områder.
E n blogg kan også betegne et nettsted av samme type, men med flere bidragsytere og et avgrenset emneområde.
U tfordringen for bloggerne er, som innenfor så mange andre områder der man søker oppmerksomhet, å skille seg ut og gjøre seg bemerket blant alle andre.
I følge blogglisten.no, som eies av Nettavisen, finnes det i dag rundt 1.750.000 blogger, hvorav rundt 50.000 oppdateres hver dag (2015).