Det finnes lite som er mer irriterende enn nett som ikke virker. Og ikke bare er det irriterende, men “datatrøbbel”, som dette sorterer under, koster næringslivet store summer hvert år.
Forsinkelser og hikke, treeeige nedlastinger, teknologi som er en mare å sette opp og holde vedlike, hastighet langt unna den man ble lovet, trådløse nett som ikke dekker lokalene ordentlig, forvirrende produkter og uventede påslag på fakturaen, er dessverre blant det mange bedrifter sliter med hver eneste dag.
Men verre: Når de ber om hjelp, må de ofte ringe til et stort, kaldt callsenter hvor ingen kjenner dem og hvor de føler seg uviktige. Og om de faktisk får løst problemet eller ikke, er egentlig litt bingo.
Kjenner du deg igjen?
Det skal ikke være sånn.
Hos Monsternett blir du aldri en bitteliten kunde hos en stor leverandør. Du kommer til entusiaster som brenner for det de gjør og vil at alt skal virke for deg.
Bla deg videre nedover for å få vite mer, eller ta kontakt med en gang:
“Så… hva koster herligheten”, spør du?
Sannsynligvis mindre enn du tror.
Men her og nå er også det kjedelige svaret at det kommer an på. For bedrifter har forskjellige behov. Her har du noen eksempler:
Bedrift 1 har enkel nettbruk og er en liten bedrift med få nettbrukere. De har en trådløs sone for ansatte til bruk i pauser o.l. Databruken er lett, d.v.s. web og epost. De sender og mottar relativt beskjedne datamengder. Å holde kostnadene nede er viktigere enn å vente litt en sjelden gang. De har funnet ut at de klarer seg godt med et av de rimeligste abonnementene.
Avhengig av hva behovene er, vil disse kanskje typisk betale et sted mellom 500 og 1000 kroner.
Bedrift 2 er i medium-klassen. De har en del aktive nettbrukere. Det avholdes nettmøter på Teams, deles filer i øst og vest og brukes skytjenester i det daglige arbeidet. I tillegg får ansatte og gjester tilgang til det trådløse nettet. De prioriterer en stabil og rask nettforbindelse for å holde produktiviteten oppe.
Slike bedrifter vil vanligvis havne i leiet 900-1900 kroner per måned.
Bedrift 3 er de med større behov. Vi snakker tyngre nettbruk, med skytjenester, hektisk møtevirksomhet på nett, online backup (backup til skyen), kameraovervåkning og overføring av større datamengder til og fra kunder og leverandører i forbindelse med prosjekter og leveranser. De har gjestesone for ansatte og besøkende.
Disse ender kanskje opp et sted mellom 1500-5000 kroner i måneden.
Vil du vite mer? Scroll videre for å fortsette å lese, eller ta kontakt med en gang:
Så hvor stor nettlinje trenger du egentlig?
Sannsynligvis mindre enn du tror.
I bransjen vår er det dessverre vanlig å overselge viktigheten av hastighet, for å tjene mest mulig
Men bredbånd har etter hvert blitt litt som strøm. Så lenge du har en viss minstekapasitet, fungerer det som regel mer enn godt nok. Taklampene slår seg ikke fortere på om du har større hovedsikring.
Derfor anbefaler vi det enkleste først. Og så kan man heller oppgradere senere om det blir behov for det.
Men vil du ha det raskeste og beste, får du selvfølgelig det også.
Deal?
Rull videre for å fortsette å lese, eller ta kontakt nå:
Brannmur/ruter og trådløst nett: Som standard følger det med en kombinert brannmur og trådløs ruter. Denne gir grunnleggende beskyttelse, samt trådløs dekning. Den har også utgang for kabel. Har du andre behov, kan det leveres andre kombinasjoner av rutere, brannmurer og trådløse løsninger.
Rask feilretting og mulighet for reservelinje: Skulle det bli noe krøll, enten hos oss eller deg, er vi alltid raskt på. Om du er spesielt sårbar for nettutfall, kan det i tillegg avtales backuplinje, såkalt redundans. Det er en reservelinje som kobles inn om hovedforbindelsen skulle falle ut.
WiFi som funker: Det hjelper ikke med god nettlinje om det trådløse nettet svikter. Få trådløst nett som virker, enten det er få eller mange ansatte, små eller store lokaler.
Mulighet for TV: Bedrifter og institusjoner, hoteller, puber og barer m.m. kan velge blant gunstige TV-abonnement etter behov.
Lei av store og kalde callsentere? Hos oss kommer du rett til noen som kan hjelpe deg. Vi er lokale og har egne teknikere som stadig er i nærheten av deg.
Tekniske egenskaper
Teknologi | Fiber eller radio avhengig av behov og dekning |
Mulighet for fast IP-adresse | Ja |
Drift av IT-systemer | Via partnere (les mer) |
Trådløst nett: Dekning overalt? | Ja. Du velger selv om du vil anskaffe og drifte trådløsnettet selv, eller om vi skal gjøre det for deg |
Bruke eget utstyr (router/brannmur) | Ja. Du velger selv om du vil bruke eget (eller IT-driftspartnerens) utstyr, eller om vi skal levere router/brannmur. |
Norsk helsenett | Ja. Løsningen støtter tilkobling til helsenettet. Ta kontakt dersom du har spesielle behov, så sjekker vi nærmere. |
TV-løsning | Trenger du en TV-løsning, kan dette leveres via partnere. |
Fysiske grensesnitt | Avhenger av teknologi, men som standard leveres det på gigabit ethernet med RJ45. Andre grensesnitt kan avtales, eks. single-modus 1P/2P fiber o.s.v. |
Vakttelefon | Ja. Bedrifter med avtale får tilgang til vakttelefon som gir mulighet til å melde feil utenom vanlige åpningstider. |
Garantert oppetid / SLA | Ja. Bedriften kan velge hva slags SLA man ønsker ut fra behov. Merk at det også kan leveres failover/redundans, for eksempel via 4G/5G. |
Bistand fra montør/tekniker | Vi har egne montører som er i området ditt flere ganger i uka. Hjelpen er aldri langt unna om du trenger det. |
Vi har allerede vært inne på at bransjen vår av og til er litt … upresise.
Ofte er det slik at man først får oppgitt en pris.
Men så dukker det av og til opp gebyrer og ekstraavgifter i etterkant, som det ikke var så lett å skjønne på forhånd. Til slutt blir prisen høyere enn det du trodde den skulle være.
Derfor vil vi på forhånd gjøre helt klart hva som gjelder:
Ta kontakt på den måten du foretrekker:
Forresten: Hos oss møter du ingen “pushy” og plagsomme selgere som bare er opptatt av provisjonen sin. Vi lever av fornøyde kunder, og den eneste måten å gjøre det på er å levere riktig tjeneste til riktig pris til riktig tid - og sørge for at det virker og fortsetter å virke.
Derfor starter vi alltid med en samtale der vi stiller noen korte spørsmål for å se om vi er en god match. Vi må passe for deg – og du må passe for oss. Kan vi hjelpe deg, så foreslår vi en løsning for deg. Kan vi ikke, så sender vi deg til noen andre som kan gi deg det du trenger.
Høres det bra ut?
I så fall kan du fylle ut dette skjemaet nå:
Ring oss på 69 70 18 00 eller kontakt oss via skjemaet under: