Monsternett lanserer «Min Side»
Gradvis vil Monsternetts kunder slippe til på «Min Side»-løsningen, som kan åpne hytteabonnement hjemmefra, gi tilgang til faktura og detaljer om abonnement.
– Nå foreligger en ny «Min side»-løsning også for vanlige kunder, der de i denne omgang får tilgang til fakturaer og detaljer om abonnementet.
– De som er hyttekunder får i tillegg mulighet til å administrere «klipp» i stengeperioden via «Min Side», der de kan ha en oversikt over saldo og forbruk, etterfylle og åpne hytteabonnementet med klippene de har, forteller Monsternetts Vegard Svanberg.
Hyttekundene har et abonnement, som er åpent fra april og til og med september. I denne perioden bruker du nettet akkurat som vanlig. Det er heller ikke noen nedlastingsbegrensninger / datakvote i perioden.
I stengeperioden fra oktober til og med mars, får du et klippekort på 30 "klipp". Du åpner nettet i 1 døgn per "klipp".
Dette gjør at du kan bruke nettet i inntil 30 døgn i stengeperioden, for eksempel om du bruker hytta i enkelte senhøst- og vinterhelger, jul- eller vinterferie i stengeperioden.
– Det som er en stor forskjell fra tidligere for hyttekundene er at de ikke trenger å være på hytta for å åpne «klipp». Tidligere måtte de logge seg på inne i hytta og få en kode som de sendte inn over SMS. Dette opplegget kommer til å fortsette å fungere en god stund, men fremover kan våre hyttekunder åpne nettet fra hvor som helst i verden, og de trenger ikke fysisk være på hytta for å administrere tilgangen.
– Det kan jo være kjekt når man vil logge seg på for å slå på varme eller åpne tilgang for venner og familie som skal bruke hytte, sier Vegard.
Les også: Skaff hele familien skikkelig, stabilt og raskt bredbånd på hytta
Artikkel fortsetter under illustrasjonsbildene for "Min Side"
Øverst til høyre på nettsidene til monsternett.no finner du innloggingen til "Min Side".
På Monsternetts "Min Side" er det enkelt å administrere klipp – og skaffe flere dersom du trenger det.
Vil bruke noe tid på tilkobling av «Min Side»
– Det er viktig for oss at våre kunder forstår, at vi «godkjenner» forespørsler om å bruke «Min Side» manuelt, og at vi nå i starten slipper inn noen få av gangen for å være sikre på at alt fungerer som det skal.
– Vi tenker sikkerhet og funksjonalitet for kundene, og derfor må man påregne at det kan gå noen dager fra man ber om tilgang til man får det. Inntil man får beskjed kan man bruke den gamle metoden for å logge seg på.
– Når vår «godkjenning» er oppe og går for den enkelte kundens del får du et varsel på SMS, og da er din «Min Side»-tilgang klar til bruk, sier han.
Les også:
– Heier på dere i Monsternett
Hytte Pluss fra Monsternett
Artikkel fortsetter under bildet
Med
Hytte Pluss
fra Monsternett kan du enkelt fjernstyre det du vil ha oversikt over på hytta når du ikke selv er tilstede.
Hytte Pluss for deg?
Hvis man trenger internett for å benytte seg av ‘hytta varm-funksjon", alarm eller ved kameraovervåkning i vinterhalvåret, når hytteabonnementet vanligvis er stengt, tilbyr Monsternett Hytte Pluss.
Det koster 590 kroner i året, og blir fakturert sammen med ditt vanlige abonnement. Det gir en god "ut-hastighet", så man kan sjekke kamera og ha panelovner styrt på nett m.v.
Hytte Pluss gir derimot ingen mulighet for å surfe eller benytte seg av det vanlige nettet i stengeperioden (oktober-mars).
I denne perioden (fra uke 41 og frem til påske eller 1. april – det som inntrer først) vil man altså fortsatt bruke klippekortene for å kunne ha tilgang til nettet som vanlig.
Har du flere spørsmål om Internett på hytta, Hytte Pluss eller annet, så ta kontakt ved å sende en melding til kundeservice , sende en epost til info@monsternett.no eller slå på tråden på 69 70 18 00 .